Friday 22 November 2013

Akaun PAYPAL

dah lame rasenye aku tak update blog ni sebab aku tgh bz buat CNC router yang memang ambik mase yang sgt lame..
tapi,harini aku tak nak bercerita berkenaan mende CNC ni , tapi berkenaan dengan akaun PAYPAL. berdasarkan pemerhatian aku, penting untuk sape2 yang ingin cuba berniaga online perlu bukak akaun ni terutamanya pade mereka yang ingin berjual beli dengan supplier dari oversea (termasuk aku la) hehehehehe... Ok, nak register senang je just lawat site ni www.paypal.com dan register la macam biase ....cuma bila part bank tu, kite ade pilihan untuk skip atau masukkan data berkaitan. Untul kes aku, part ni yaku skip dulu.
Ok, kat Malaysia, hanya ade satu je bank yang boleh digunakan untuk topup akaun PAYPAL iaitu RHB bank. Bank yang lain takboleh topup akaun paypal..kalu korang nak mintak tolong aku topupkan boleh je cuma kenela bank in duit kat aku + cas sikit. Aku pun baru je bukak akaun RHB Bank dengan akaun online sekali dengan duit RM 100 sebagai permulaan. Once korang dah register online, korang lehla habiskan Paypal registration, sebab kalau tak register habis, boleh keluarkan sampai.USD 500 je... yang selebihnya korang tao boleh amik. Untuk bukak had ni, korang kene habiskan pendaftaran paypal dengan masukkan nombor kad debit/kredit korang yang valid dari mane2 bank korang, yang ade mastercard/visa. Ble dah siap, bolehla guna akaun paypal secara unlimited dan bolehla korang beli barang2 yang murah2 dari obersea..tapi limitnya adalah jumlah duit koranng yang ditopupkan la..huhuhu..

ok... kalau nak tanye lagi lanjut bolehla comment cuma kalau membeli barang online kalau brang yang dinyatakan dekat package dalam RM500-1000, mungkin kastam akan tahan package tu dan kenakan tax. kalau nak tau camne nak elak tax, tunggu la post aku seterusnya...hehehe

No comments:

Post a Comment